Search
Close this search box.
Vrijeme by DHMZ:
SPLIT 25.9℃ | bura 1.9 m/s
19. lipnja 2024. 10:10
Foto: Nikola Vilic / CROPIX  

Škver pred izadahnućem, vlasnik izgubio joker zovi u državnom proračunu

PODIJELI

Splitski Škver je u problemima, a depresivniji bi kazali da je i na samrtnoj postelji, u fazi je kad se raspravlja može li nekako predstečajem izbjeći stečaj i vjerojatnu likvidaciju. Tomislav Debeljak, vlasnik i predsjednik Uprave Brodosplita izjavio je krajem prošlog tjedna kako je veliki financijski teret neisplata 120 milijuna kuna koje, prema njemu, Ministarstvo obrane ima za ophodne brodove koji se grade.

Iz MORH-a su to žestoko negirali i ustvrdili u odgovoru za Trafiku kako Debeljak iznosi netočne podatke.

Nisu točne tvrdnje koje su se pojavile u medijima i koje je iznio predsjednik Uprave Brodosplita Tomislav Debeljak da Ministarstvo obrane Brodosplitu za gradnju obalnih ophodnih brodova duguje 120 odnosno 189 milijuna kuna.
Ministarstvo obrane uredno je ispunilo sve obveze definirane Ugovorom o gradnji i dodacima Ugovoru. Do sada isplaćena sredstva u skladu su s Ugovorom predviđenom dinamikom plaćanja. Sam Ugovor je klasificiran te ostale detalje ne možemo iznositi.


Ovdje je na snazi još jednom idiotarija države koja ovakve stvari proglašava tajnom i ponaša se kao Sovjetski Savez 60-tih godina, ali je dovoljno kazano da se može reći kako MORH neće dati 120 milijuna kuna Brodosplitu. Kako se iz Proračuna Republike Hrvatske može ipak neke stvari vidjeti, zaključak bi bio kako je prvi ophodni brod zasigurno plaćen, radi se o “Omišu”, koji plovi, doduše ne onoliko koliko bi se očekivalo od novog broda, čini se da ipak ima neke bolesti prototipnog modela. Ove je godine išla rata od 37,8 milijuna kuna, tako da kad se pogleda količina isplaćenih sredstava s brojem isporučenih brodova, zdravoseljački dojam je da je država trenutno platila više nego je dobila. Inače, nije možda nebitno napomenuti kako je MORH mijenjao ugovor u korist Brodosplita, nakon što je došlo do velikog poskupljenja materijala na tržištu, pa je ugovorna cijena dignuta s 396 milijuna na 431 milijun kuna.

Tako je sve evidentnije kako MORH ovaj put neće biti joker “zovi” za Debeljaka, kojem je manevarski prostor sve suženiji i mač stečaja visi nad Škverom. Dobro, više termonuklearna bomba nego mač, ali na isto se svede na kraju. Što znači da će oko 1.000 radnika koliko je još otprilike ostalo u ovom nekadašnjem gigantu vjerojatno vrlo brzo na cestu. Zapravo će ih i više, stotinjak ih je napustilo Škver pred samu sezonu, za pretpostaviti je da odrađuju sezonski posao, on će uskoro završiti pa će i ti sad bivši radnici morati razmisliti što dalje.

Bit će to socijalni problem i za grad Split. Iako nisu više vremena da se može reći “kad Škver zakašlje, boli čitav grad”, ali i dalje je to ogromna brojka obitelji koje ovise o Brodosplitu. Tako da je bilo logično za komentar upitati i gradonačelnika Splita, a on nam je kazao:
Brodosplit, nažalost, završava kao i sve druge velike tvrtke u eri HDZ-ova upravljanja Hrvatskom. Njegova propast usko je povezana s lošom politikom, kojom se prikrivalo neodgovorno upravljanje resursima. Umjesto da su pratili izvršava li vlasnik koji je kupio tvrtku svoje obveze, problem za problemom krpali su javnim novcem, pretačući iz šupljeg u prazno. Grad Split je činio onoliko koliko je mogao, u okviru svojih ovlasti. Tražili smo način kako im olakšati otplatu dugova, ali više od toga nismo mogli učiniti“, kazao nam je gradonačelnik Ivica Puljak za Trafiku.

Čini se kako priča još jednog brodogradilišta ide kraju. Na neki simboličan način, kada Brodosplit ode u povijesne knjige, bit će to kraj jedne ere. Jer je Škver ostalo posljednje brodogradilište koje se po prvi put spašavalo 1991. godine, a koje je zadržalom istu pravnu osobnost. Sva ostala su išla u preoblikovanja, predstečaje i stečaje.

PODIJELI

Vezane vijesti

Search

Follow Us

Split

25.9℃

NE 1.9m/s

47%

1016.7hPA
  Vrijeme oko 2h:
26℃
Čet
29℃
Pet
29℃
Sub
23℃
Ned
22℃
Pon
  Vrijeme by DHMZ

Posljednje objavljeno